Werkgeversverklaring

Voor de aanvraag van je hypotheek ben je verplicht een werkgeversverklaring in te leveren bij je hypotheekadviseur. In dit document staat het volgende:

  • Gegevens van jou
  • Gegevens van je werkgever
  • Jouw bruto jaarsalaris en vakantietoeslag
  • Of je een vast, tijdelijk, flexibel dienstverband hebt en of je een proeftijd hebt
  • Een intentieverklaring in geval van een tijdelijk dienstverband of een proeftijd
  • Leningen van jou bij je werkgever of als er sprake is van loonbeslag
  • Handtekening van je werkgever
  • Bedrijfsstempel (als die er is)

Een werkgeversverklaring is niet hetzelfde als een intentieverklaring. Je hebt altijd een werkgeversverklaring nodig voor je hypotheekaanvraag. Als je een tijdelijk dienstverband hebt of nog in je proeftijd zit, dan moet je ook een intentieverklaring aanleveren. Hierin geeft jouw werkgever aan dat hij de intentie heeft om je in vaste dienst te nemen als jouw werkinzet hetzelfde blijft en het met het bedrijf goed blijft gaan.

Bij een hypotheekaanvraag mag een werkgeversverklaring niet ouder zijn dan 3 maanden. En je moet hem laten ondertekenen door je werkgever.

Werkgeversverklaring NHG-hypotheek

Doe je een aanvraag voor een hypotheek met Nationale Hypotheek Garantie, dan heb je een andere werkgeversverklaring nodig. Namelijk één die is opgesteld op basis van het NHG-model.

Heb je vragen over de werkgeversverklaring? Neem contact met ons op. Onze financieel adviseur helpt je graag!

Contact opnemen